Rabu, Oktober 19, 2011

Malas..Pergi Kau Dari Sini

Assalamualaikum

Syukur ke hadrat illahi aq masih lagi bernafas pada pagi yang mulia ini. Biasanya aku bangon awal pagi tapi hari ni kelewatan sedikit. Jam loceng dah berbunyi tapi tindakan aku hanyalah mematikan dan tidur kembali. Satu sikap yang xpatot dicontohi. Aku seringkali dikuasai oleh penyakit M.
Hmm,pe tu penyakit M??Migrain ker,malaria ker..Mestilah bukan tapi PENYAKIT MALAS!!
Antara punca2 penyakit M ni :
  • Terlalu selesa dgn keadaan sekarang.Mne xnye,d0k umah sewa time study mmg tid0 jela..hehe
  • Terlalu bergantung kepada org sekeliling.Ni aku xtermas0k.
  • Berada di negara sendiri.jadi mengharapkan bantuan kerajaan.Bagi aku ni la b0nus kalau kerajaan nk bg bantuan..heheh.
  • Mengharapkan belas ihsan 0rg lain.kdg2 0rg lain yg nk bantu,s0 xel0k men0lak.
Jika dibandingkn penyakit M ku dulu dan kini, penyakit ini sebenarnyer b0leh diatasi.tapi klau tak der usaha sendiri mau ingat la.Antara doa yang b0leh dipraktikn dan aku nk share bersama :

"Ya Allah!Sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan.Aku berlindung kepada Engkau dari kelemahan dan kesusahan.Aku berlindung kepada Engkau dari kekikiran dan berhati pengecut.Aku berlindung kepada Engkau dari terbelit hutang dan tertindas orang lain."
Amin

Ayat ni aku dapat dari buku Mathurat.Moga kite semua dapat menuju al-falah.Tingkatkn kerajinan banteras kemalasan..heheh^_^

Nota Hati: Moga hari ni untuk aku lebih baik dari semalam..InsyaAllah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan